گروه شهرستان‌ها: با آغاز بارش‌های پاییزی همانطور که پیش‌بینی می‌شد در برخی از مناطق کشور با وجود هشدارهای داده شده سیلاب جاری شد و آبگرفتگی معابر و خانه‌ها برای مردم چندین شهرستان دردسرساز شد.

 بارش‌های پاییزی با آبگرفتگی همراه شد

در برخی مناطق کوهستانی نیز برف بارید و تردد در جاده‌ها را با اختلال روبه‌رو کرد. البته در این میان بسیاری از کشاورزان به‌خاطر بارش‌های باران پس از چندین‌ماه تحمل خشکسالی دست شکر به سوی آسمان بلند کردند. این در حالی است که گفته می‌شود بارش باران در چند استان امروز نیز همچنان ادامه خواهد داشت و احتمال بروز آبگرفتگی و جاری‌شدن سیل در آنها وجود دارد.

یک‌کشته در استان بوشهر

در بوشهر و به‌ویژه در شهرستان گناوه این استان میزان بارندگی‌ها به‌قدری بود که اغلب خیابان‌ها را آب فرا گرفت. در این استان باران که با وزش باد شدید همراه شده بود خسارات فراوانی از جمله شکسته‌شدن درختان و صدمه دیدن شبکه‌های برق وارد کرد. در همین خصوص معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: یک مرد 58ساله در جزیره شیف به‌دلیل برخورد با تاسیسات برق که به‌دلیل طوفان به روی زمین افتاده بود، دچار برق‌گرفتگی شد و جان خود را از دست داد. در شهرستان دشتی نیز خسارات وارد شده به تاسیات برق به‌خاطر بارش باران و وزش طوفان بالغ بر 60میلیون تومان گزارش شد. در این شهرستان بارندگی باعث شد تا سیل بندهای باغات نخیلات روستاهای درازی، حیدری، احشام قایدها و زیزار پر از آب شوند.

توقف خودروها در کرمانشاه

در کرمانشاه نیز بارش باران سبب پر شدن اکثر خیابان‌های شهر کرمانشاه از آب شد و شهروندان برای تردد در خیابان‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌ شدند. شدت آبگرفتگی در برخی مناطق شهر کرمانشاه به حدی بود که مردم قادر به رفتن به آن سمت خیابان نبودند حتی برخی خودروها نیز به‌علت بالا آمدن سطح آب در خیابان‌ها متوقف شدند. همچنین مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: به‌دنبال بارندگی شدید شنبه شب، تعداد 42واحد مسکونی کرمانشاه دچار آبگرفتگی شد. آتشپاد حجت‌الله جهانبخشی گفت: بیشترین موارد آبگرفتگی مربوط به محلات سعدی، شهرک پردیس و شریعتی بوده است.

اختلال تردد در روستاهای کوهرنگ

در استان چهارمحال و بختیاری هم بارش نخستین برف پاییزی موجب سفیدپوش‌شدن زردکوه و دامنه‌های این رشته کوه در شهرستان کوهرنگ شد. این بارش برف در شهرستان کوهرنگ موجب اختلال در راه ارتباطی 15روستا دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ شد. البته اسکندر کریمی، معاون فرماندار کوهرنگ اعلام کرد ماشین‌های کمک دار می‌توانند از این مسیرها عبور کنند و تا حدی مشکل برطرف شده است. به گفته وی ارتفاع برف در کوهرنگ در ارتفاعات 10سانتی‌متر و در مناطق پایین به 2سانتی‌متر رسید.

آبگرفتگی ادامه دارد

براساس گزارش‌های ادارات کل هواشناسی استان‌های مختلف بارش‌ باران امروز نیز در برخی مناطق تداوم داشته و به‌همین‌خاطر مسئولان مربوطه نسبت به جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر هشدار می‌دهند. در همین رابطه اداره کل هواشناسی استان فارس درباره بارش باران، آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها به‌ویژه در مناطق شمالی و شمال غربی استان هشدار داد. مدیرکل حوادث غیرمترقبه استان خوزستان نیز در اطلاعیه‌ای به صیادان، لنج‌داران، صاحبان قایق‌های موتوری و حاشیه نشینان رودخانه‌ها در مناطق در معرض خطر سیل و سیلاب به‌ویژه عشایر درباره آبگرفتگی هشدار داد. همچنین گفته می‌شود که خطر سیل جیرفت در کرمان را تهدید می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر جیرفت گفت: سیلاب‌های بالادست جیرفت، ساماندهی‌نشدن رودخانه ملنتی و نبود سیل بند مستحکم شمالی شهر، خطری جدی در بارندگی‌های احتمالی آینده برای این شهر است. روح‌الله میرکهنوج در گفت‌وگو با مهر افزود: در قسمت جنوبی رودخانه ملنتی با توجه به فضاهای حریم رودخانه، به‌خصوص شهرک فجر و پروژه‌های مسکن مهر با توجه به عدم‌وجود سیل بند و حفاظ با مشکلات عدیده ناامنی و اجتماعی روبه‌رو هستند. وی همچنین بهسازی پل اول هلیل رود را به‌دلیل فرسوده شدن بعضی از پایه‌های آن ضروری دانست. در استان بوشهر نیز همچنان نسبت به جاری شدن سیل در دیلم، گناوه و دشتستان هشدار داده می‌شود.

عبدالرضا امیدوار شهری، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز با هشدار نسبت به آبگرفتگی دست‌کم در 6 استان گفت: طی امروز و فردا در استان‌های فارس، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و برخی نقاط خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی و خراسان‌جنوبی آبگرفتگی معابر پیش‌بینی ‌می‌شود.

کد خبر 237531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز